Asiakaspalautus

 (22-04-2021 klo 7.15)

  • Asiakaspalautusaika 30 vuorokautta (lasketaan päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteet).

    Asiakaspalautus on ilmainen, jos vaihdat palautetun tuotteen toiseen kokoon/väriin tai tilauksesi tuotteiden arvo asiakaspalautuksen jälkeen on yli 40e.
    Voit vaihtaa palauttamasi tuotteen sen toiseen kokoon tai väriin veloituksetta yhden kerran.

    Asiakaspalautus on maksullinen (4.95e),
    jos tilaamiesi tuotteiden arvo asiakaspalautuksen jälkeen on alle 40e, palautat kaikki tilaamasi tuotteet tai teet samaan tilaukseen useampia asiakaspalautuksia. Mikäli olet käyttänyt toimitustapana kotipakettia ja palautat koko tilauksen, on palautusmaksu 9.95€.

    Asiakaspalautus tulee tehdä yhtenä asiakaspalautuslähetyksenä.
    Veloitamme ylimääräisten palautuksien kulut (4.95€) asiakkaalta jälkikäteen.
    Mikäli asiakkaalla on useampia tilauksia, suosittelemme palautusta samassa lähetyksessä.

    Ilmoitus asiakaspalautuksesta tehdään tilauksen mukana toimitettavalla asiakaspalautuslomakkeella, joka liitetään mukaan asiakaspalautukseen.

    Huomioitavaa asiakaspalautuksessa

    Huomioithan, että palauttamalla tuotteita saatat menettää tilaushetkellä saamasi edut, kuten esimerkiksi ostorajaan sidottu ilmainen toimitus, alennukset tai tilaajalahjat. Mikäli et ole asiakaspalautuksen jälkeen oikeutettu etuihin, vähennetään ne automaattisesti palautettavasta summasta asiakaspalautusta käsiteltäessä.

    Mikäli olet maksanut tilauksen jo tilausvaiheessa, tilittää Klarna/Paytrail palautettavan summan sinulle takaisin vastaanotettuamme palautuksesi.

    Tuotteiden vaihdot käsittelemme yleensa samana päivänä, kuin olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen. Saat vastaanotetusta palautuksesta AINA ilmoituksen sähköpostiisi.

  • Mikäli palautettava tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen (vaurioitunut, käyttöönotettu, lemmikkieläimen karvoja, deodoranttia, hajusteen tuoksu yms.) emme ole velvollisia hyvittämään palautetusta tuotteesta täyttä hintaa. Mikäli palautettavat tuotteet eivät ole jälleenmyyntikuntoisia asiakkaasta johtuvasta syystä, pidätämme aina vähintään 25% myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

    HUOM! 
    Korut, alusvaatteet, sukkahousut, hiuslisäkkeet ja kosmetiikka ovat hygieniatuotteita. Edellä mainittujen tuotteiden palautuksia ei hyväksytä, mikäli myyntipakkaus on avattu, sinetti poistettu tai tuotteita on testattu.

  • Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa palautuksen aikana, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos asiakkaalla on palautuksen yhteydessä saatu kuitti. Muista siis aina pyytää kuitti palautuksestasi virkailijalta ja säilyttää sitä tallessa niin pitkään, kun olet saanut sähköpostiisi ilmoituksen vastaanotetusta asiakaspalautuksesta.

  • Veloitamme kaikista asiakkaasta johtuvasta syystä noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamatta jätetyn lähetyksen maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on vähintään 20 euroa, joka veloitetaan jälkikäteen. Mikäli noutamattomassa lähetyksessä on maksullisia lisäpalveluita (esim. postiennakko), veloitamme 30 euroa.

    Mikäli palautus viivästyy olennaisesti 30 vuorokauden palautusajasta, ei verkkokaupalla ole velvollisuutta hyväksyä asiakaspalautusta.

    Kuinka palautus tehdään?

    Lähetä asiakaspalautus takaisin käyttämällä tilauksen alkuperäistä toimitustapaa
    (Matkahuolto, Posti tai Schenker).

    Sulje asiakaspalautuslähetys huolella ja liitä mukaan tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuslomake.

    Asiakaspalautus Postin toimipisteeseen/pakettiautomaattiin:
    Kiinnitä tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuksen osoitekortti lähetyksen päälle ja tee palautus Postin toimipisteeseen tai automaattiin. Pyydä kuitti.
    Jos sinulla ei ole asiakaspalautuksen osoitekorttia käytä asiakaspalautustunnusta 617521.

    Asiakaspalautus Matkahuollon kautta:
    Kiinnitä tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuksen osoitekortti lähetyksen päälle ja tee palautus Matkahuollon toimipisteeseen tai automaattiin. Pyydä kuitti.
    Jos sinulla ei ole asiakaspalautuksen osoitekorttia käytä asiakaspalautustunnusta 9529185.

    Asiakaspalautus DB Schenkerin kautta:
    Schenkerin noutopisteestä tai Smartmile-automaatista noudettu tilaus.
    Jotta voit tehdä palautuksen, tarvitset lähetyksen alkuperäisen osoitekortin, lähetystunnuksen tai tekstiviestinä saamasi saapumisilmoituksen. Vie asiakaspalautus Schenkerin noutopisteeseen ja tee palautus. Pyydä aina kuitti. Palauta myös Smartmile-automaatista noudettu lähetys toimipisteeseen.

    Emme hyväksy meille muilla tavoin (esim. postiennakko, tavallinen postipaketti) lähetettyjä palautuksia.

    Reklamaatio

    Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

    Mikäli tilauksessa on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee siitä ilmoittaa viipymättä Jeans.fi:lle joko:
    - kotisivujemme palautelomakkeella
    - sähköpostilla (asiakaspalvelu@jeans.fi)
    - puhelimitse (puh. 020 740 1061, ark. 9:00-15:00)
    - whatsapilla (puh. 040 1435937)
    Saat asiakaspalvelultamme ohjeet reklamointiin.
    HUOM! Älä lähetä tuotetta meille takaisin, ennenkuin olet saanut asiakaspalvelulta ohjeet reklamointiin.

    Mikäli tuotteessa on virhe liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.

    Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:

    - käytössä syntyneitä kengänkärjen tai koron vaurioita
    - tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita
    - hien tms. aiheuttamia vaurioita tai värjäymiä
    - asiakkaalle vääränkokoisen tuotteen rikkoutumista (esim. joustamaton ohut materiaali ratkeaa venymisen vuoksi sivusaumoista)
    - normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esim. uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
    - tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita
    - keinokuituja sisältävän tuotteen käytössä aiheutuvaa nukkautumista
    - neulostuotteisiin käyttöönoton jälkeen ilmestyneitä langanvetoja
    - ulkoisten tekijöiden, kuten tuotteen käytöstä aiheutuvan hankauksen, kulutuksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vaurioita
    - tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. rakot, hikoilu, hiertäminen, epäsopivuus, istuvuus)
    - yksittäisiä langanpätkiä (yleensä saumakohdissa), jotka ovat helposti leikattavissa pois ilman tuotevauriota