Toimitusehdot

Tilauksen toimituskulut ovat:

- kirjeenä suoraan postilaatikkoon (3.90€)
- postipakettina Postin pakettiautomaattiin (3.90€)
- Schenkerin noutopisteeseen (3.90€)
- Lähellä-pakettina Matkahuollon toimipisteeseen (4.90€)
- postipakettina lähimpään Postin toimipisteeseen (5.90€)

Voit tehdä tilauksen helposti myös puhelimitse puh. 020 7401061 (ark. 9:00-15:00).

Puhelimitse tehtyyn tilaukseen hyväksytään maksutavaksi vain lasku ja se edellyttää onnistunutta luotontarkastusta.

Pienin toimitettavan tilauksen arvo on 10 euroa.
Mikäli lopullisen tilauksen arvo mahdollisen asiakaspalautuksen jälkeen on alle 10 euroa, veloitamme palautuksen käsittelyn yhteydessä pientoimituslisän 5 euroa jälkikäteen.

Toimitamme tilauksia kaikkialle Suomeen, paitsi Ahvenanmaalle. Kaikki hinnat sisältävät aina ALV:n 24 %.

Saat aina sähköpostiisi tilausvahvistuksen onnistuneen tilauksenteon jälkeen.
Mikäli et saa tilausvahvistusta, tarkista ensin roskapostisi ja ole vasta sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluun joko puhelimitse puh. 020 740 1061 tai sähköpostitse asiakaspalvelu(at)jeans.fi.

Tilauksesi lähetetään yleensä seuraavana arkipäivänä siitä, kun se on tehty. Ajoittain tilauksissa voi olla ruuhkaa, jolloin tilauksien toimituksessa voi olla 1-2 päivän viive.

Mikäli tilauksesi toimitetaan Postipakettina postiin tai Schenkerin noutopisteeseen, tulee lähetys noutaa joko tekstiviestitse tai sähköpostitse sinulle toimitetulla lähetystunnuksella. Pakettia noudettaessa on aina todistettava henkilöllisyytensä.

Kirjeenä toimitettu tilaus saapuu suoraan postilaatikkoosi.

Nouto: Noutotilaukset vain Savonlinnan myymälästä (linja-autoaseman sisäpiha). Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilauksesi on noudettavissa. Myymälä on avoinna ti-pe klo 12:00-17:00.

Toimitusaika

Pääsääntöisesti kaikkia tuotteita löytyy heti varastostamme. Mikäli kyseessä on ennakkotilaustuote, jolla on tietty toimitusaika, on siitä kerrottu selkeästi tuotteen tiedoissa.

Arvioitu toimitusaika on 2-5 arkipäivää, kun tilattua tuotetta on varastossa. Jos toimituksen arvioidaan kestävän pidempään tai tuote on kokonaan tai tilapäisesti loppunut, ilmoitamme siitä asiakkaalle joko puhelimitse tai sähköpostilla. Näissä tilanteissa asiakkaalla on mahdollisuus vaihtaa tuotteet toisiin samanhintaisiin tuotteisiin. Tilaus voidaan myös peruuttaa ja rahat palautetaan viipymättä asiakkaan tilille (jos tilaus on jo maksettu).

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Toisinaan huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetykset voivat vaurioitua kuljetuksen aikana. Tarkista siis lähetyksesi kunto jo pakettia noudettaessa, virkailijan läsnäollessa. Jos paketti on vaurioitunut kuljetuksen aikana ja  tilaamasi tuotteet ovat vaurioituneet, tee asiasta heti vahinkoilmoitus. Ota vahinkoilmoituksen teon jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme. Liitä sähköpostiin kuva vaurioituneesta tuotteesta/lähetyksestä.

Asiakkuus, noutamattomat lähetykset ja toimitus-/maksutapojen rajoitus

Jeans.fi:lla on harkintansa mukaan oikeus evätä asiakkaalta luotolliset maksutavat, ilmainen toimitus tai palautus, peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus tai tarvittaessa sulkea asiakastili ilman eri ilmoitusta toistaiseksi tai kokonaan.

Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on vähintään 20 euroa, joka peritään jälkikäteen ja se kattaa tilauksen käsittelystä, lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet kulut.

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen ilman lisäkuluja sen jälkeen, kun se on jo lähetetty, tulee sinun noutaa lähetys toimipaikasta ja palauttaa se meille takaisin asiakaspalautuksena.

Reklamaatio

Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

Mikäli tilauksessa on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee siitä ilmoittaa viipymättä Jeans.fi:lle joko:
- kotisivujemme palautelomakkeella
- sähköpostilla (asiakaspalvelu@jeans.fi)
- puhelimitse (puh. 020 740 1061, ark. 9:00-15:00)
- whatsapilla (puh. 040 1435937)

Mikäli tuotteessa on virhe liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.

Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:

- käytössä syntyneitä kengänkärjen kulumia
- kengän korolle aiheutuneita vahinkoja
- tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vahinkoja
- hien tms. aiheuttamia vahinkoja
- normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esim. uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
- tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita
- ulkoisten tekijöiden, kuten hankauksen, kulutuksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vahinkoja
- tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. rakot, hikoilu, epäsopivuus, istuvuus)

Jeans.fi ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy ylivoimaisen esteen tai Jeans.fi verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta syystä (force majeure). Tällaisia syitä ovat esimerkiksi sota, luonnonmullistukset, vienti- tai tuontikiellot, viranomaisen päätös, yleisen liikenteen häiriintyminen tai muu vastaava toimintaa vaikeuttava tai estävä seikka. Jeans.fi pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan velvollisuus on ennen tilauksentekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.