Asiakaspalautus

 (19-03-2020 klo 12.37)

  • Voit palauttaa/vaihtaa tilaamasi tuotteet kolmenkymmenen (30) vuorokauden ajan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteet.

    Asiakaspalautus on ilmainen, jos vaihdat palautetun tuotteen toiseen kokoon/väriin tai tilaamiesi tuotteiden arvo asiakaspalautuksen jälkeen on yli 20e.

    Asiakaspalautus on maksullinen (3.95e),
    jos tilaamiesi tuotteiden arvo asiakaspalautuksen jälkeen on alle 20e, palautat kaikki tilaamasi tuotteet tai teet samaan tilaukseen usempia asiakaspalautuksia.

    Asiakaspalautus tulee tehdä 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta, yhtenä asiakaspalautuslähetyksenä.
    Mikäli sinulla on useampia tilauksia, palauta kaikki samassa lähetyksessä.

    Ilmoitus asiakaspalautuksesta tulee tehdä aina tilauksen mukana toimitettavalla asiakaspalautuslomakkeella, joka liitetään mukaan asiakaspalautukseen.

    Huomioithan, että palauttamalla tuotteita saatat menettää tilaushetkellä saamasi edut, kuten esimerkiksi ilmainen toimitus, alennukset tai tilaajalahjat. Mikäli et ole asiakaspalautuksen jälkeen oikeutettu etuihin, vähennetään ne automaattisesti palautettavasta summasta asiakaspalautusta käsiteltäessä.

  • Voit palauttaa tuotteen takaisin verkkokaupalle käyttämällä toimitustapasi mukaista asiakaspalautustapaa (Matkahuolto, Posti tai Schenker).

    Sulje asiakaspalautuslähetys huolella ja laita mukaan tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuslomake.

    MATKAHUOLTO ASIAKASPALAUTUS
    Kiinnitä tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuksen osoitekortti lähetyksen päälle ja tee palautus Matkahuollon toimipisteeseen tai automaattiin. Pyydä kuitti.

    POSTIN TOIMIPISTE ASIAKASPALAUTUS:
    Postin automaatista tai noutopisteestä noudettu tilaus.
    Vie palautus Postin toimipisteeseen ja ilmoita asiakaspalautustunnus virkailijalle: 617521.
    Pyydä aina kuitti.

    POSTIN PAKETTIAUTOMAATTI ASIAKASPALAUTUS:
    Vain Postin automaatista noudettu tilaus.
    Palautus tehdään samalla lokerokoodilla, kuin olet noutanut lähetyksen.
    Automaatti opastaa palautuksen teossa. Lokerokoodi on voimassa 14 päivän ajan. Ota kuitti.
    Voit palauttaa pakettiautomaatista noudetun lähetyksen myös Postin toimipisteeseen.

    DB SCHENKER ASIAKASPALAUTUS:
    Schenkerin noutopisteestä tai Smartmile-automaatista noudettu tilaus.
    Jotta voit tehdä palautuksen, tarvitset lähetyksen alkuperäisen osoitekortin, lähetystunnuksen tai tekstiviestinä saamasi saapumisilmoituksen. Vie asiakaspalautus Schenkerin noutopisteeseen ja tee palautus. Pyydä aina kuitti. Palauta myös Smartmile-automaatista noudettu lähetys toimipisteeseen.

    Emme hyväksy meille muilla tavoin (esim. postiennakko, tavallinen postipaketti) lähetettyjä palautuksia.
  • Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa palautuksen aikana, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos asiakkaalla on palautuksen yhteydessä saatu kuitti. Muista siis aina pyytää kuitti palautuksestasi virkailijalta ja säilyttää sitä tallessa niin pitkään, kun olet saanut sähköpostiisi ilmoituksen vastaanotetusta asiakaspalautuksesta.
  • Veloitamme kaikista asiakkaasta johtuvasta syystä noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamatta jätetyn lähetyksen maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on vähintään 20 euroa, joka veloitetaan jälkikäteen. Mikäli noutamattomassa lähetyksessä on maksullisia lisäpalveluita (esim. postiennakko), veloitamme 30 euroa.

    Mikäli palautus viivästyy olennaisesti 30 vuorokauden palautusajasta, ei verkkokaupalla ole velvollisuutta hyväksyä asiakaspalautusta.
  • Mikäli olet maksanut tilauksen jo tilausvaiheessa, tilittää Klarna palautettavan summan sinulle takaisin vastaanotettuamme palautuksesi.
  • Tuotteiden vaihdot käsittelemme yleensa samana päivänä, kuin olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen. Saat vastaanotetusta palautuksesta AINA ilmoituksen sähköpostiisi.
  • Kaikki tilauksesta palautettavat tuotteet tulee palauttaa yhtenä (1) asiakaspalautuslähetyksenä. Mikäli asiakas tekee samaan tilaukseen useita peräkkäisiä palautuksia, veloitamme ylimääräisten palautuksien kulut (3.95€) asiakkaalta jälkikäteen.
  • HUOM! Korut, alusvaatteet, sukkahousut, hiuslisäkkeet ja kosmetiikka ovat hygieniatuotteita. Edellä mainittujen tuotteiden palautuksia ei hyväksytä, mikäli myyntipakkaus on avattu, sinetti poistettu tai tuotteita on testattu.
  • Mikäli palautettava tuote on virheellinen (vaurioitunut, käyttöönotettu, lemmikkieläimen karvoja) emme ole velvollisia hyvittämään palautetusta tuotteesta täyttä hintaa. Mikäli palautettavat tuotteet eivät ole jälleenmyyntikuntoisia asiakkaasta johtuvasta syystä, pidätämme aina vähintään 25% myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

    Reklamaatio

    Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

    Mikäli tilauksessa on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee siitä ilmoittaa viipymättä Jeans.fi:lle joko:
    - kotisivujemme palautelomakkeella
    - sähköpostilla (asiakaspalvelu@jeans.fi)
    - puhelimitse (puh. 020 740 1061, ark. 9:00-15:00)
    - whatsapilla (puh. 040 1435937)
    Saat asiakaspalvelultamme ohjeet reklamointiin.
    HUOM! Älä lähetä tuotetta meille takaisin, ennenkuin olet saanut asiakaspalvelulta ohjeet reklamointiin.

    Mikäli tuotteessa on virhe liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.

    Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:

    - käytössä syntyneitä kengänkärjen tai koron vaurioita
    - tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita
    - hien tms. aiheuttamia vaurioita tai värjäymiä
    - asiakkaalle vääränkokoisen tuotteen rikkoutumista (esim. joustamaton ohut materiaali ratkeaa venymisen vuoksi sivusaumoista)
    - normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esim. uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
    - tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita
    - keinokuituja sisältävän tuotteen käytössä aiheutuvaa nukkautumista
    - neulostuotteisiin käyttöönoton jälkeen ilmestyneitä langanvetoja
    - ulkoisten tekijöiden, kuten tuotteen käytöstä aiheutuvan hankauksen, kulutuksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vaurioita
    - tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. rakot, hikoilu, hiertäminen, epäsopivuus, istuvuus)
    - yksittäisiä langanpätkiä (yleensä saumakohdissa), jotka ovat helposti leikattavissa pois ilman tuotevauriota