Asiakaspalautus

  • Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tekemänsä tilaus Jeans.fi verkkokaupalle ilman lisäkuluja kolmekymmenen (30) vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.

    Kuluttajansuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta (takaisin lähettäminen ilman lähetyksen avaamista ja lomakkeen täyttämistä) ei riitä, vaan ilmoitus asiakaspalautuksesta tulee tehdä aina tilauksen mukana toimitettavalla asiakaspalautuslomakkeella, joka liitetään mukaan asiakaspalautukseen.

  • Voit palauttaa tuotteen/tuotteet ilman lisäkuluja käyttämällä postin asiakaspalautusta. Jeans.fi ei lunasta postiennakkona tai muulla tavoin lähetettyjä asiakaspalautuksia. Liitä tilauksen mukana saamasi vaihto-/palautuslomake täytettynä mukaan lähetykseen.
    Voit ladata palautuslomakkeen halutessasi myös tästä linkistä - (PALAUTUSLOMAKE).
  • HUOM!
    Mikäli palautettavan lähetyksen paino on alle 2 kg, tulee asiakaspalautus tehdä kirjepalautuksena. Saat postivirkailijalta kuitin kirjepalautukselle.
    Mikäli palautettavan lähetyksen paino on yli 2 kg, tee palautus asiakaspalautus 14 lähetyksenä. Saat virkailijalta kuitin asiakaspalautuslähetykselle.
  • Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa palautuksen aikana, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos asiakkaalla on palautuksen yhteydessä postista saatu kuitti asiakaspalautukselle. Muista siis aina pyytää kuitti palautuksestasi postivirkailijalta ja säilyttää sitä tallessa niin pitkään, kun olet saanut meiltä sähköpostiisi ilmoituksen vastaanotetusta asiakaspalautuksesta.
  • Veloitamme kaikista asiakkaasta johtuvasta syystä noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamatta jätetyn lähetyksen maksu koostuu tilauksen pakkaus-,lähetys- ja palautuskustannuksista. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 20 euroa, joka peritään jälkikäteen.

    Mikäli palautus viivästyy olennaisesti 30 vuorokauden palautusajasta, asiakas menettää oikeuden ilmaiseen asiakaspalautukseen, eikä verkkokaupalla ole velvollisuutta hyväksyä asiakaspalautusta.
    Verkkokaupalla on oikeus veloittaa asiakkaalta viivästyneestä palautuksesta aiheutuneet palautus- ja käsittelykulut täysimääräisenä, vähintään 10 euroa.

    Jeans.fi:lla on ilman harkintansa mukaan oikeus evätä asiakkaalta ilmainen toimitus ja palautus, peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus tai tarvittaessa sulkea asiakastili ilman eri ilmoitusta toistaiseksi tai kokonaan. Yleisin syy lähetys-ja palautuskustannuksien perintään on asiakastilin huomattavan suuri asiakaspalautuksien määrä.
  • Huomioithan, että mikäli ehdot mahdolliseen veloituksettomaan tilaajalahjaan eivät täyty palautuksen jälkeen lopullisessa tilauksessasi, tulee myös tilaajalahja palauttaa. Veloitamme tilaajalahjan arvon palautuksen yhteydessä, mikäli ehdot eivät täyty.
  • Voit vaihtaa palauttamasi tuotteen veloituksetta toiseen kokoon tai väriin kerran tilausta kohden tai vain palauttaa tuotteen, jos et ole siihen tyytyväinen.
  • Mikäli olet maksanut tilauksen jo tilausvaiheessa tilittää Klarna palautettavan summan sinulle takaisin vastaanotettuamme palautuksesi.
  • Tuotteiden vaihdot käsittelemme yleensa samana päivänä, kuin olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen. Saat vastaanotetusta palautuksesta AINA ilmoituksen sähköpostiisi.
  • Kaikki tilauksesta palautettavat tuotteet tulee palauttaa yhtenä (1) asiakaspalautuslähetyksenä. Mikäli asiakas tekee yhteen tilaukseen useita peräkkäisiä palautuksia, veloitamme ylimääräisten palautuksien postikulut asiakkaalta täysimääräisinä.
  • Huomiothan, että mikäli lopullisen tilauksen arvo mahdollisen asiakaspalautuksen jälkeen on alle minimitilausrajan (10 euroa), veloitamme aina toimitusehtojemme mukaisen pientoimituslisän 5 euroa palautuksen yhteydessä.
  • HUOM! Korut, alusvaatteet, sukkahousut, hiuslisäkkeet ja kosmetiikka ovat hygieniatuotteita. Edellä mainittujen tuotteiden palautuksia ei hyväksytä, mikäli myyntipakkaus on avattu, sinetti poistettu tai tuotteita on testattu.
  • Mikäli palautettava tuote on virheellinen (vaurioitunut, käyttöönotettu, lemmikkieläimen karvoja) ei Jeans.fi ole velvollinen hyvittämään palautetusta tuotteesta täyttä hintaa. Mikäli palautettavat tuotteet eivät ole jälleenmyyntikuntoisia asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme aina vähintään 25% myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

    Palautusosoite:

    (asiakaspalautustunnus Postille: 617521)
    JEANS.FI
    SCHAUMANINTIE 5 B 7
    57230 SAVONLINNA