Asiakaspalautus

 

  • Voit palauttaa/vaihtaa tilaamasi tuotteet kolmekymmenen (30) vuorokauden ajan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteet.

    Asiakaspalautus on ilmainen, mikäli vaihdat palauttamasi tuotteen toiseen kokoon/väriin TAI tilauksesi loppusumma palautuksen jälkeen on yli 20 euroa.

    Asiakaspalautus on maksullinen (4.90e) mikäli pidät tuotteita alle 20 eurolla, palautat kaikki tilaamasi tuotteet tai teet samaan tilaukseen usempia vaihtoja/asiakaspalautuksia.
    Mahdollinen asiakaspalautusmaksu pidätetään palautettavasta summasta tilauksesi asiakaspalautuksen käsittelyn yhteydessä.

    Ilmoitus asiakaspalautuksesta tulee tehdä aina tilauksen mukana toimitettavalla asiakaspalautuslomakkeella, joka liitetään mukaan asiakaspalautukseen.

    Huomioithan, että palauttamalla tuotteita saatat menettää tilaushetkellä saamasi edut, kuten esimerkiksi ilmainen toimitus, alennukset tai tilaajalahjat. Mikäli et ole asiakaspalautuksen jälkeen oikeutettu etuihin, vähennetään ne automaattisesti palautettavasta summasta asiakaspalautusta käsiteltäessä.

  • Voit palauttaa tuotteen takaisin verkkokaupalle käyttämällä toimitustapasi mukaista asiakaspalautustapaa.

    Sulje asiakaspalautuslähetys huolella ja laita mukaan tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuslomake.


    POSTIN ASIAKASPALAUTUS:

    Vie palautus Postin toimipisteeseen ja ilmoita asiakaspalautustunnus virkailijalle: 617521.
    HUOM! Lähetä Postin asiakaspalautus meille takaisin AINA EDULLISIMMALLA asiakaspalautustavalla, eli älä lähetä kirjeenä toimitettua tilausta meille takaisin asiakaspalautus 14 - pakettina.
    • Kevyt (alle 500g) tai sinulle kirjeenä toimitettu lähetys > tee ASIAKASPALAUTUSKIRJE
    • Painavampi lähetys (yli 500g) > tee ASIAKASPALAUTUSPAKETTI 14
    Pyydä kuitti.

    POSTIN PAKETTIAUTOMAATTI:
    Palautus samalla lokerokoodilla, kuin olet noutanut lähetyksen.
    Automaatti opastaa palautuksen teossa. Lokerokoodi on voimassa 14 päivän ajan. Ota kuitti.
    HUOM! Voit palauttaa pakettiautomaattiin toimitetun tilauksen myös Postin toimipisteeseen (kts. Postin asiakaspalautus)


    SCHENKERIN ASIAKASPALAUTUS:

    Jotta voit tehdä palautuksen, tarvitset lähetyksen alkuperäisen osoitekortin, lähetystunnuksen tai tekstiviestinä saamasi saapumisilmoituksen. Vie asiakaspalautus Schenkerin noutopisteeseen ja tee palautus. Pyydä kuitti.

    MATKAHUOLLON ASIAKASPALAUTUS:
    Vie palautus Matkahuollon toimipisteeseen ja ilmoita asiakaspalautustunnus virkailijalle: 9529185.
    Pyydä kuitti.

    Emme hyväksy meille muilla tavoin (esim. postiennakko, tavallinen postipaketti) lähetettyjä palautuksia.
  • Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa palautuksen aikana, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos asiakkaalla on palautuksen yhteydessä saatu kuitti asiakaspalautukselle. Muista siis aina pyytää kuitti palautuksestasi virkailijalta ja säilyttää sitä tallessa niin pitkään, kun olet saanut sähköpostiisi ilmoituksen vastaanotetusta asiakaspalautuksesta.
  • Veloitamme kaikista asiakkaasta johtuvasta syystä noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamatta jätetyn lähetyksen maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on vähintään 20 euroa, joka veloitetaan jälkikäteen. Mikäli noutamattomassa lähetyksessä on maksullisia lisäpalveluita (esim. postiennakko), veloitamme 30 euroa.

    Mikäli palautus viivästyy olennaisesti 30 vuorokauden palautusajasta, ei verkkokaupalla ole velvollisuutta hyväksyä asiakaspalautusta.
  • Mikäli olet maksanut tilauksen jo tilausvaiheessa, tilittää Klarna palautettavan summan sinulle takaisin vastaanotettuamme palautuksesi.
  • Tuotteiden vaihdot käsittelemme yleensa samana päivänä, kuin olemme vastaanottaneet asiakaspalautuksen. Saat vastaanotetusta palautuksesta AINA ilmoituksen sähköpostiisi.
  • Kaikki tilauksesta palautettavat tuotteet tulee palauttaa yhtenä (1) asiakaspalautuslähetyksenä. Mikäli asiakas tekee samaan tilaukseen useita peräkkäisiä palautuksia, veloitamme ylimääräisten palautuksien palautuskulut (4.90€) asiakkaalta jälkikäteen.
  • HUOM! Korut, alusvaatteet, sukkahousut, hiuslisäkkeet ja kosmetiikka ovat hygieniatuotteita. Edellä mainittujen tuotteiden palautuksia ei hyväksytä, mikäli myyntipakkaus on avattu, sinetti poistettu tai tuotteita on testattu.
  • Mikäli palautettava tuote on virheellinen (vaurioitunut, käyttöönotettu, lemmikkieläimen karvoja) emme ole velvollisia hyvittämään palautetusta tuotteesta täyttä hintaa. Mikäli palautettavat tuotteet eivät ole jälleenmyyntikuntoisia asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme aina vähintään 25% myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

    Reklamaatio

    Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

    Mikäli tilauksessa on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee siitä ilmoittaa viipymättä Jeans.fi:lle joko:
    - kotisivujemme palautelomakkeella
    - sähköpostilla (asiakaspalvelu@jeans.fi)
    - puhelimitse (puh. 020 740 1061, ark. 9:00-15:00)
    - whatsapilla (puh. 040 1435937)
    Saat asiakaspalvelultamme ohjeet reklamointiin.
    HUOM! Älä lähetä tuotetta meille takaisin, ennenkuin olet saanut asiakaspalvelulta ohjeet reklamointiin.

    Mikäli tuotteessa on virhe liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.

    Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:

    - käytössä syntyneitä kengänkärjen tai koron vaurioita
    - tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita
    - hien tms. aiheuttamia vaurioita tai värjäymiä
    - asiakkaalle vääränkokoisen tuotteen rikkoutumista (esim. joustamaton ohut materiaali ratkeaa venymisen vuoksi sivusaumoista)
    - normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esim. uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
    - tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita
    - keinokuituja sisältävän tuotteen käytössä aiheutuvaa nukkautumista
    - neulostuotteisiin käyttöönoton jälkeen ilmestyneitä langanvetoja
    - ulkoisten tekijöiden, kuten tuotteen käytöstä aiheutuvan hankauksen, kulutuksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vaurioita
    - tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. rakot, hikoilu, hiertäminen, epäsopivuus, istuvuus)
    - yksittäisiä langanpätkiä (yleensä saumakohdissa), jotka ovat helposti leikattavissa pois ilman tuotevauriota